Inlägg: 1413274
Svarskommentarer
Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2011-10-12
Skönt med hockeyträning nu, jävlar vad förvånade vissa kommer att bli då jag smäller på dem och påstår att dom var puckförande med hänvisning till HS nya regelbok där spelare i närheten av pucken också är puckförande.
Vi får väl se om det verkar som förmildrande omständighet i Madsens fall, Lauritzen verkar ju ok. Sen visst, nej fula tacklingar sker väl i regel av "fula spelare" men det finns inget som säger att en schysst spelare inte kan få ett psykbryt heller.
OM Madsen verkligen vill träffa kroppen på Lauritzen där så finns det alla möjligheter i världen att också göra så. Han väljer dock ett högt alternativ. Jag tror definitivt att det finns spelare som tar minsta lilla chans att tackla en spelare även om dom vet att det finns stora risker för skada. Kan man få en motståndarspelare ur spel så är det ju en positiv sak för det egna laget, däremot så ska det ju ske med regelrätta medel.