Inlägg: 1413356
Svarskommentarer
Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2011-10-12
Huge: Jag säger bara att Silfverberg får hålla sig ifrån den typen av skådespeleri den dagen han eventuellt tar steget över Atlanten, om han vill ha en långvarig karriär där vill säga.
Vad säger du förresten om tilltaget? Är det okej att slänga sig om det egna laget får fördelar av det? Tycker du inte att han bröt mot regel 576?
"576 – Dykning - diving
En spelare eller målvakt som enligt domarens bedömning uppenbart överdriver att falla, eller uppenbart överdriver en situation i syfte att få en motståndare utvisad, eller fejkar en skada, skall ådömas:
- Mindre straffet"
Vad säger du förresten om tilltaget? Är det okej att slänga sig om det egna laget får fördelar av det? Tycker du inte att han bröt mot regel 576?
"576 – Dykning - diving
En spelare eller målvakt som enligt domarens bedömning uppenbart överdriver att falla, eller uppenbart överdriver en situation i syfte att få en motståndare utvisad, eller fejkar en skada, skall ådömas:
- Mindre straffet"
Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2011-10-12
Huge: Jag tycker det är svårt att kommentera domarinsatsen och deras bedömningar när man inte själv var med nere på isen och dömde. Det är ju som bekant helt omöjligt att kommentera ett domslut när man inte var med på isen. Sen är ju dessa herrar helt överlägsna när det gäller dessa avvägningar som vi lekmän aldrig kommer kunna förstå.
Isf får du läsa på lite bättre.