Inlägg: 1413361
Svarskommentarer
Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2011-10-12
Olle: Blir det inte tråkig hockey då tror du? Är det inte bättre att göra som jag sa då istället? Förväntar sig en tackling dvs, eftersom det är både vanligt, tillåtet och en del av spelet. Istället för att räkna med att motspelaren inte kommer tackla utan gå på puck alltså.
Eller så får spelarna kanske börja göra som man gör i fotbollen när man står med bollen nere vid hörnflaggen och skyddar den mot motståndarna. Man får liksom backa långsamt mot pucken samtidigt som man sätter ut klubban horisontellt och scannar av eventuella motspelare som kan vilja göra en framstöt.
Redigerad kommentar