Inlägg: 1520384
Svarskommentarer
Sv: MoDo - HV71 120927
J F K: Modo verkade ju också väldigt måna om att tona ner sitt eget svartfoteri. Så: man röstar, gnäller, går emot och tonar ner. Väller det in nhl:are nu tror jag inte Modo är nöjda.
Bragd-Birger: En majoritet av hockeyligan är för att spela med 14 lag i elitserien också. Endast två eller tre lag är emot. Varför har vi då inte 14 lag i serien? ;)
Det är klart att Modo var kreativa, men det satte tydligen så mycket press på de andra att de godkände inofficiellt Modos lösning. Då kan man nämligen fortsätta hävda att inga lockoutspelare är med. Säkert inte optimalt för Loob, men bättre än alternativet...