Inlägg: 1577664
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka: Det är rätt få 39-åringar som spelar självklart, men många av de som spelar har ganska viktiga roller. I alla fall när det handlar om sådana som lever på sitt spelsinne som Mange Johansson. Det brukar vara svårt att motivera sig när man kommit upp i åldern så mycket, när skadorna börjar göra sig påminda varje morgon som man ska kliva upp och när barnen blir äldre.
Mattias brukar inte uppskatta försäsongsträningarna och jag tror att han hellre lägger skridskorna på hyllan än att köra ytterligare en när han för klart mindre pengar ska spela som femteback. Då tror jag mer på att han kör ut bröd i sin volkswagen-buss...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Så får vi en rutinerad och STARK tränarstab till nästa säsong, MEN frågan är då, med den ansträngda ekonomi vi har, är det rätt att satsa hårt på en bra ledarstab?
Han vet om att om att ska han spela es i Modo så får han nog rätta sig efter en låg lön och 5-6 back.