Inlägg: 1598256
Svarskommentarer
Sv: MoDo - Brynäs 13-14
Monno: Kristian har fin statistik helt klart och bör vara väldigt omtyckt eftersom man ger han nya kontrakt i Modo.
Det jag hakar upp mig lite på är att det känns lite 90 tal att ha en brunkarkedja speciellt med tanke på att det blir svårare och svårare att spela fysisk hockey med alla nya regelverk som kommer fram.
Jag kan tycka att det är okay när man har en ganska liten trupp att ha en avlastande kedja men när vi nu har så många duktiga spelare underifrån så känns en 0-0 kedja nästan lite onödig.
Det jag hakar upp mig lite på är att det känns lite 90 tal att ha en brunkarkedja speciellt med tanke på att det blir svårare och svårare att spela fysisk hockey med alla nya regelverk som kommer fram.
Jag kan tycka att det är okay när man har en ganska liten trupp att ha en avlastande kedja men när vi nu har så många duktiga spelare underifrån så känns en 0-0 kedja nästan lite onödig.
Gusse: Håller inte helt med. Öberg är tillsammans med K-fop vår bäste BP spelare statistiskt. Och tycker han jobbar på bra. Sen är det ju så att som vi spelar nu med två gallerpojkar i samma kedja känns risky. Nån gång kommer dom det rejält jobbigt i egen zon. Samt att Altelius bara spelar 8 matcher till. :-)
För övrigt så imponerar laget vad gäller +/- statistik. Spina har -3 följa förvånande men annars är det max -1 på typ 3 killar som sämst. :-)
Possler har för jävla imponerande statistik för övrigt. Inte bara den offensiva utan nästa framförallt den defensiva statistiken.