Inlägg: 1600588
Svarskommentarer
Sv: MoDo - Leksand 26 / 11
J F K: alldeles riktigt! Kolla in Foppas kedja under Colorados gyllene år.. Tekning i defensiv zon var otänkbart. De hade en uppgift i spel 5/5 5/4 och det var att grilla motståndarna! Visst fanns det defensiva egenskaper med de användas minimalt då deras uppgift låg i att jobba offensivt! Det är precis som du säger anledningen till att Hensick inte kommit till sin rätt, ju längre säsongen lider kommer ledare, medspelare och Hensick själv komma på nycklarna! Dessutom lägger många en alldeles för stor vikt vid vad han inte gör istället för att titta på vad han faktiskt gör.. Räknade till 3 passningar igår som direkt hade givit mål om medspelarna förstått vilka luckor han finner med pucken, ha tålamod!
Sv: MoDo - Leksand 26 / 11
J F K: Absolut jag köper din förklaring och jag delar den, det gör det faktiskt ännu märkligare eftersom de inte är ett sådant spel vi har i Sverige och om han skulle haft en defensivare roll så vetetusan vad han sysslat med?!
Nu spelar Hensick ytter. Undrar varför...