Inlägg: 1602461
Svarskommentarer
Sv: Leksand - MoDo 13-14
Berka: Nog fasen stör det. Man har invanda rutiner sedan år tillbaka och får istället stressa. Jag tycker inte man får skylla på det, men rent krasst såg det ut som om man inte ens bar på isen i första perioden. Så urusla som man var då var det länge sedan man såg Modo.
Förra gången fick Modo hål på igelkottsförsvaret och kunde vända till vinst hemma, men då var man vassare. Det är bara att erkänna att Nordgren, Possler och Skröder behöver ner tid ännu. Jag tror det blir kanon om någon vecka, men än så länge har de en bit kvar till formen.
Förra gången fick Modo hål på igelkottsförsvaret och kunde vända till vinst hemma, men då var man vassare. Det är bara att erkänna att Nordgren, Possler och Skröder behöver ner tid ännu. Jag tror det blir kanon om någon vecka, men än så länge har de en bit kvar till formen.
Sv: Leksand - MoDo 13-14
Berka: Leksand gör det ju kanon efter sina förutsättningar. Vi själva har inte heller lyckats dyrka upp deras igelkottsförsvar och är nog den enda gången jag sett vår coach verkligen tappa fokus.
Kul? Inte direkt.
Effektivt? Tabellen ljuger inte.
Jag kan i ärlighetens namn inte förstå hur man kunde vara så off i 2 perioder för att sen komma ut och dominera tredje?!
Sent det lite magiskt hur mycket flytmål Leksand får mot modo, att skjuta på jacke framför mål verkar vara en tydlig plan iaf.
Sen är det lite pinsamt att se leksingarna lägga sig i en jättebögHög framför Oscar alsenfelt varje gång det osar katt, får man öht ligga i sin målvakts målgård och agera 2,3,4,5 målvakt?