Rytter: Jag tycker att den är värre än Regehrs. Den sistnämndes tackling hade varit en riktigt bra tackling om inte Karlsson sträckt sig framåt. Det finns inga förmildrande omständigheter för Sjögren.
Inlägg: 1615353
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
J F K:
Det som stör mig är den där jävla skvallerpressen. Dom sågade ju Reghers tackling totalt och krävde att straffet skulle bli samma som för Karlssons tackling på Kanhberg.
Nu är det gäller en svensk landslagsman och när inte bilderna på efterspelet blev lika otäcka är det nästan helt tyst. Skulle Regher får värre straff än Sjögren är det ett jävla skämt.
Sedan är det konstigt att Sjögren bara för 2 minuer för checking to the head, ska det inte per automatik vara 5 minuter + game ifall spelaren blir skadad?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
J F K: tyvärr så blir det fel titt som tätt i bedömningsmoment. Många domslut i SHL är lika obegripliga som domsluten jag såg i brottning under förra OS.