+ 1
Inlägg: 1663825
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hur blir det med dom utlånade spelarna i Timrå + Emil Pettersson, kommer dom att spela i Modo i det eventuella kvalspelet?
Sven Tuta:
Lite intressant powerplaystatistik såhär på kvällskvistan:
- Mellan 1:an HV 71 (20,96%) och 11:an Luleå (15,27%) skiljer det 5,69 procentenheter
- Mellan 11:an Luleå (15,27%) och 12:an MoDo (9,87%) skiljer det 5,4 procentenheter
Med andra ord är skilladen i effektivitet mellan seriens bästa och nästa sämsta powerplays ungefär lika stor som den mellan seriens näst sämsta och MoDos powerplays.