+ 1
Inlägg: 1731491
Svarskommentarer
Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Sven Tuta: Nu var det inte inavel i ett företag eller förening jag menade, utan personen som kallade mig inavlad i ett privatpersonshänseende.
Jag förstår precis vad du menar med inavel i föreningen.
Jag förstår precis vad du menar med inavel i föreningen.
+ 1
Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Sven Tuta: Helt Ok att känna som du gör.
Men det säger ju egentligen inte ett skit om hur det ligger till i verkligheten.
För att avgöra om ett företag sköts proffsigt eller amatörmässigt måste man ju vara jävligt insatt i verksamheten, är man inte det så har man ju inte en aning om förutsättningarna ansvariga jobbar under.
Och gamla spelare och trotjänare kan mkt väl vara bäst lämpade för vissa jobb, nåt som väl gäller även för andra företag än Modo.
Även här måste man själv vara mkt insatt i verksamheten för att kunna göra nån som helst bedömning om ex vissa personer är rätt eller fel man på jobbet sas.
Men det säger ju egentligen inte ett skit om hur det ligger till i verkligheten.
För att avgöra om ett företag sköts proffsigt eller amatörmässigt måste man ju vara jävligt insatt i verksamheten, är man inte det så har man ju inte en aning om förutsättningarna ansvariga jobbar under.
Och gamla spelare och trotjänare kan mkt väl vara bäst lämpade för vissa jobb, nåt som väl gäller även för andra företag än Modo.
Även här måste man själv vara mkt insatt i verksamheten för att kunna göra nån som helst bedömning om ex vissa personer är rätt eller fel man på jobbet sas.
+ 1
Modo är ett företag och skall drivas som ett sådant. Bara för att vi har kända/ duktiga spelare i föreningen innebär inte per automatik att de är byxade att leda/ingå/uppta en viktig plats/ position i företaget Modo hockey. Bara för att Pelle som har delat ut posten internt på ett företag under sin hela karriär får de sista åren innan pension ingå i företagets styrelse som en gratifikation för lång och trogen tjänst.
Det är lite så jag känner som händer.