+ 1
Inlägg: 1740184
Svarskommentarer
Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
Ogie Ogilthorpe: Agree!
Magkänslan de flesta har haft, blir mer eller mindre legitimerad av siffrorna.
Var mest av akademisk karaktär jag yppade mig. Tror faktiskt inte att siffrorna tyvärr hade blivit så mycket annorlunda vid säg 30 matcher till (förutsatt allt annat lika)
När ena laget konsekvent utför vissa handlingar syns de (och blåses för) inte lika tydligt som när det andra laget gör något regelvidrigt en enstaka gång
Minns det med tydlighet från vår egna supersäsong 2002 då Färjestad var hyfsat överlägsna och spelförande, men blev oftare utvisad än motståndarna (detta trots Peter Andersson och att alla domare avlönas av Loob)
Magkänslan de flesta har haft, blir mer eller mindre legitimerad av siffrorna.
Var mest av akademisk karaktär jag yppade mig. Tror faktiskt inte att siffrorna tyvärr hade blivit så mycket annorlunda vid säg 30 matcher till (förutsatt allt annat lika)
När ena laget konsekvent utför vissa handlingar syns de (och blåses för) inte lika tydligt som när det andra laget gör något regelvidrigt en enstaka gång
Minns det med tydlighet från vår egna supersäsong 2002 då Färjestad var hyfsat överlägsna och spelförande, men blev oftare utvisad än motståndarna (detta trots Peter Andersson och att alla domare avlönas av Loob)
+ 1
Och vi behöver inte någon 95% signifikans, det är inte en akademisk uppsats. Det här är mer av typen beslutsunderlag i ett företag. Man fattar ett beslut snabbt, baserat på de ändå kraftiga fakta man har. Det här är ett stöd till den magkänsla man har.