Inlägg: 1741630
Svarskommentarer
Sv: Silly season
Monno:
Jag ska se om jag kan få tag i sådana uppgifter. Det jag vet är att Jokerit skulle gått rejält back första säsongen (mycket på grund av stora omstruktureringar och ökad administration) om det inte vore för de centrala avtalen men med fullsatt arena och lönetak i KHL så går det snabbt mot gröna siffror.
Färjestad och Frölunda har en stående inbjudan. KHL har också bjudit in Red Bull Salzburg.
Ekonomin är ju upp till varje klubb själv att sköta. Man ramlar inte ur KHL för att man har en billigare trupp eller kommer sist i ligan.
KHL vill expandera till Sverige så nog lär möjligheterna finnas.
Jag ska se om jag kan få tag i sådana uppgifter. Det jag vet är att Jokerit skulle gått rejält back första säsongen (mycket på grund av stora omstruktureringar och ökad administration) om det inte vore för de centrala avtalen men med fullsatt arena och lönetak i KHL så går det snabbt mot gröna siffror.
Färjestad och Frölunda har en stående inbjudan. KHL har också bjudit in Red Bull Salzburg.
Ekonomin är ju upp till varje klubb själv att sköta. Man ramlar inte ur KHL för att man har en billigare trupp eller kommer sist i ligan.
KHL vill expandera till Sverige så nog lär möjligheterna finnas.
Som alltså klarar sig på bara egna sponsorintäkter och TV-pengen?