+ 3
Inlägg: 1745758
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hellge: Den funkade riktigt bra i sjunde matchen mot Leksand. Otrolig stämning när sittplats sjunger med och gör det med sådan kraft. Och genialisk ramsa i all sin enkelhet. Men det krävs en Game 7 i ett kval/SM-final/serie mot Timrå, eller en Foppa-comeback/jipoo för att få hela hela arenan att sjunga med.
+ 1
Det innebär i så fall att ÖKA - KÄMPA är relativt tidig även internationellt sett. Själva modern till all läktarsång hittar man vid Merseyside där Liverpoolfansen började sjunga Beatlessånger på The Kop. Här från 1964:
youtu.be/XNboU_PbZMY?t=50s