+ 1
Inlägg: 1749319
Svarskommentarer
Sv: Silly season
Monno: Tror mycket också beror på att man värvar spelare som inte varit med på barmarksträningen.
Ser man på egna produkter och yngre spelare, så flyger de ju fram till skillnad från importerna som kommer hit otränade och behöver 3-4 månader på sig att få upp tempo och flås.
Oscar Hedman är ett bra exempel som jag nästan tycker blivit snabbare senaste åren trots att han kommit upp i åren.
Ser man på egna produkter och yngre spelare, så flyger de ju fram till skillnad från importerna som kommer hit otränade och behöver 3-4 månader på sig att få upp tempo och flås.
Oscar Hedman är ett bra exempel som jag nästan tycker blivit snabbare senaste åren trots att han kommit upp i åren.
+ 2
"Skanningen" man gjorde i Umeå gör man ju på egna gymmet nu vad jag förstår. Modo Sports Acadamy.
Sen tror jag ju faktiskt inte vi vare så mkt sämre tränade än alla SHL lag. Mkt är nog att vi haft 40st måste matcher senaste säsongerna. Och att spela på helspänn tar nog mycket energi.
Men allt kan givetvis förbättras och ska så göras. Vi måste sträva framåt.
Jag kan tycka att man kunnat byta Jocke bara för att testa något nytt. Men antagligen är man nöjd med honom. Eller är han billig.