+ 2
Inlägg: 1762727
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Rent krasst, så är Modo Hockey ett svart hål för Ö-viks Kommun. Lägger ingen värdering i det då TIK har kostat kommunen sin beskärda del.
Så länge klubbarna inte håller sig flytande av egen kraft är det bara att att göra som kommunpolitikerna säger.
Så länge klubbarna inte håller sig flytande av egen kraft är det bara att att göra som kommunpolitikerna säger.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jag gissar att Damlaget kostar närmare 5-6 Mille att hålla igång med resor och allt så mitt förslag är att lägga ned damlaget. Då kan kommunen köra ett eget damlag.
+ 4
Det är inte så att jag missunnar damerna, men kommunen är grymt okunniga. Gällandes material så är mycket sponsring (produktplacering typ) och det spiller snarare över till damerna. Ersättning är givetvis ohållbart om vi pratar om löner.
Rent krasst kostar damlaget endast pengar, medan a-laget är det enda som drar in pengar. Juniorer behöver vi lägga pengar på då det är ren investering.
Gärna att vi fortsätter stötta damerna och givetvis rimliga villkor för dem, men 100% jämlikhet blir det inte förrän de också drar in publik och sponsorer som represantionslaget.
Sedan kanske det är så att kommuntanten inte är så oerhört okunnig som hon låter. Dvs, att hon "plockar poäng" av resten av kommunens befolkning och sedan hittar en "vettig" nivå för Modo. Att det mest är ett slag i luften för att tillfredsställa oppinionen.