{7814}: Det måste vara en enorm fördel att bli av med den.
Inlägg: 1804778
Svarskommentarer
Sv: Modo - Mora 170227
{7225}: Vilken är fördelen med det ?
Har visat sig förr, att klubbar som äger sin arena har bättre ekonomi
DIF och AIK får betala väldigt dyra hyror
Eftersom hockey klubbar är ett Företag, så finns det ett värde i Företaget om dom äger arenan
Vill man då ev, låna pengar sedan går det nog lättare eftersom det då finns ett värde i Företaget...(.skall sägas att det är lättare om man spelade i SHL (
Dock är väl målet att hamna där, man måste som Jönssonligan...ha en plan...
Är som med allt annat...det finns fördelar och nackdelar
Har visat sig förr, att klubbar som äger sin arena har bättre ekonomi
DIF och AIK får betala väldigt dyra hyror
Eftersom hockey klubbar är ett Företag, så finns det ett värde i Företaget om dom äger arenan
Vill man då ev, låna pengar sedan går det nog lättare eftersom det då finns ett värde i Företaget...(.skall sägas att det är lättare om man spelade i SHL (
Dock är väl målet att hamna där, man måste som Jönssonligan...ha en plan...
Är som med allt annat...det finns fördelar och nackdelar