+ 1
Inlägg: 1819679
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7225}: Såhär säger Ståhlberg, och eran tränare Bulan:
"Men jag försöker inte tackla Bertilsson. Jag kollar mot (Nicklas) Lasu. Han lägger ner pucken i rundeln och så sträcker jag mig efter den. Och så åker Bertilsson och kollar åt annat håll än var spelet är. Jag tycker att han är lite ovarsam. Men de får ta ett beslut i disciplinnämnden, men som sagt; jag tacklar inte honom medvetet. Domaren sa samma sak till mig, ”det är en olyckshändelse”.
Från Brynäshåll var det inga sura miner över den smällen.
– Det är en krock, det är inget att snacka om. Det är en olycka helt enkelt, de åker ihop, säger Thomas Berglund."
Så varken Ståhlberg, er tränare eller domarna menade att det var utvisning. Kan vi släppa det nu, eller fortsätta tjöta om det i eran bok?
"Men jag försöker inte tackla Bertilsson. Jag kollar mot (Nicklas) Lasu. Han lägger ner pucken i rundeln och så sträcker jag mig efter den. Och så åker Bertilsson och kollar åt annat håll än var spelet är. Jag tycker att han är lite ovarsam. Men de får ta ett beslut i disciplinnämnden, men som sagt; jag tacklar inte honom medvetet. Domaren sa samma sak till mig, ”det är en olyckshändelse”.
Från Brynäshåll var det inga sura miner över den smällen.
– Det är en krock, det är inget att snacka om. Det är en olycka helt enkelt, de åker ihop, säger Thomas Berglund."
Så varken Ståhlberg, er tränare eller domarna menade att det var utvisning. Kan vi släppa det nu, eller fortsätta tjöta om det i eran bok?
+ 2
Angående smällen på Bertilsson så borde det med gällande praxis ha blivit 5+20