Att slagsmål skall förbjudas känns rätt självklart, frågan är om man inte borde se över tacklingar. Nån som sett något om hur många hockeyspelare som drabbas av hjärnskakningar i Sverige? Tänker då alla nivåer inräknade.
Inlägg: 1848950
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: se filmen Ice guardians. 5% av alla hjärnskakningar kommer från slagsmål och det är med stor risk när huvudet flyger i isen.
Det bästa vore att minimera skydden. Då ska vi se hur många som vill göra enorma tacklingar.
Det bästa vore att minimera skydden. Då ska vi se hur många som vill göra enorma tacklingar.
+ 3