Inlägg: 1849049
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Så verkar Modo ha fått en till etablerad spelare i NHL, Robban Hägg har spelat alla Flyers matcher denna säsong och ligger just nu på 0+2 med imponerande +8
Övriga rookies
Mario Kempe 12 matcher coyotes och 2+2 /+1
Adrian Kempe 14 matcher kings 6+4 /+10
Anton Forsberg 3 nhl matcher
Linus Ullmark 0 nhl matcher
Dmytro Timashow 0 nhl matcher
Övriga rookies
Mario Kempe 12 matcher coyotes och 2+2 /+1
Adrian Kempe 14 matcher kings 6+4 /+10
Anton Forsberg 3 nhl matcher
Linus Ullmark 0 nhl matcher
Dmytro Timashow 0 nhl matcher
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Klart att det finns risk men statistiken säger att slagsmål ej är den värsta fienden för en NHL spelare, som sagt 5% av alla hjärnskakningar kommer från slagsmål. Statistiken kommer från NHL alltså.
Sen var det väl inte direkt slagsmål som fick Deadmarsh att sluta, han fick ju flera stycken hjärnskakningar, sista droppen var väl på en träning då han olyckligt fick en hjärnskakning!
Japp det måste göra ont att tackla, då kommer vi se en ändring i spelstilen världen över om det inte blir en ful medveten armbågstackling men då ska sånt straffas rejält.
Sen var det väl inte direkt slagsmål som fick Deadmarsh att sluta, han fick ju flera stycken hjärnskakningar, sista droppen var väl på en träning då han olyckligt fick en hjärnskakning!
Japp det måste göra ont att tackla, då kommer vi se en ändring i spelstilen världen över om det inte blir en ful medveten armbågstackling men då ska sånt straffas rejält.
Jo, armbågs- och axelskydd är för bra nu för tiden. Det gör ju inte ens ont att tackla. Plastkåporna har man försökt göra mjukare på olika sätt, men tog man bort en del av hur de skyddar så skulle många tänka till lite mer innan de tacklar.