Inlägg: 1856274
Svarskommentarer
Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Gavelo: Det verkar som ni från ö-vik bara diskuterar egna produkter som kanske lämnar till andra hockey gym. Men Modos hockey gym har haft mycket tillskott av spelare från andra delar av landet som har ökat konkurrensen och kvaliteten. Det är väl dom bästa från andra klubbar (som te.x Björklöven) som inte väljer Modo som första val längre. Och på sikt så blir det svårt att behålla sina egna talanger. Då blir det svårt att ha ett lag i j20 elit. Det blir som en ond spiral. Vi måste upp till SHL snart annars blir det svårt att ha en elit verksamhet.
Sen blir det väl kanske en liten ketchupeffekt bland juniorerna, när några går åt ett håll så är det nog lätt att fler hakar på, tex så har ju just Frölunda utmärkt sig och tagit några av våra finaste juniorer och känslan är att det kommer bli fler