Inlägg: 1856362
Svarskommentarer
Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Gavelo:
Är fö den Modoit ni placerade långt bakom fiendens linjer i början på 90-talet, kanske den sydligaste av oss alla. När det gäller rekrytering utifrån, med det menar jag inte Kramfors/Sollefteå/Härnösand, så har vi väl inte så många som gått upp i A-truppen. Det blev väl rätt tydligt nu när vi åkte ut att de utan anknytning till orten drog rätt snabbt. Har man dessutom ett vettigt råmaterial lokalt så känns det onödigt att jaga över hela landet till HG.
Alba är fö ett av få lyckade exempel på rekrytering utifrån, tillför något annorlunda än bara fart/teknik. Sin fysiska spelstil till trots har han dessutom inte dragit på sig någon utvisning. Tror dessutom han kommer kunna bli en producerande spelare på allsvensk nivå, om nåt år eller två.
Är fö den Modoit ni placerade långt bakom fiendens linjer i början på 90-talet, kanske den sydligaste av oss alla. När det gäller rekrytering utifrån, med det menar jag inte Kramfors/Sollefteå/Härnösand, så har vi väl inte så många som gått upp i A-truppen. Det blev väl rätt tydligt nu när vi åkte ut att de utan anknytning till orten drog rätt snabbt. Har man dessutom ett vettigt råmaterial lokalt så känns det onödigt att jaga över hela landet till HG.
Alba är fö ett av få lyckade exempel på rekrytering utifrån, tillför något annorlunda än bara fart/teknik. Sin fysiska spelstil till trots har han dessutom inte dragit på sig någon utvisning. Tror dessutom han kommer kunna bli en producerande spelare på allsvensk nivå, om nåt år eller två.
+ 1
Att Modo går upp i shl är långt borta, skulle säga att det kanske handlar om 10% chans att man tar sig till ett kval och vinner, efter denna säsong kanske vi pratar 5% så vi ska nog inte hoppas för mycket och styrelsen i Modo bör räkna med att vi spelar i allsvenskan många många år till