+ 3
Inlägg: 1865136
Svarskommentarer
Sv: Hjälp
Gavelo: Nils Andersson Mif satt i c-morestudion igår och de pratade bl.a om skillnaden att ligga i topp resp botten, lagen i topp går hårt på slutet av matcherna vid oavgjord ställning för att ta 3 pinnar, lagen i botten är oftast rädda om 1 ev 2 p och backar omedvetet hem vilket oftast straffar sig, se Tik-matchen, ganska naturligt tyckte de med tanke på tabellplacering , apropå annat så vann j20 över superfrölunda idag 4-3, o leder serien , j18 leder sin match o leder även de serien ;)
Det hänger ihop på flera plan, lägg sedan därtill att det är 23-25 spelare i en trupp och har några taskig attityd/självförtroende eller inte jobbar hårt nog så dras många ner av det då dettaär en lagsport där alla måste klara sin uppgift.
Jag är av egen erfarenhet övertygad om att hårt fysiskt jobb skapar en känsla av god självinsikt och ett bättre självförtroende, ger det sedan resultat på isen så accelererar effekten och man får känslan av oövervinnelighet vilket i sin tur skapar ett eget mentalt övertag på isen.
Jobbar man hårt med sin fysik och sin mentalitet (vilket jag tycker alla människor bör göra några gånger under sin livstid) så har man gett sig själv så goda förutsättningar som det går för att lyckas men även att klara nederlag.
Sen kommer vi ju till den fundamentala biten som kallas talang, utan talang blir man inget vinnande lag oavsett.
Det blir sjukt spännande att se hur Modo hanterat Taif i nästa match, blir det en fortsättning på Timråmatchen eller ramlar laget tillbaka i gamla hjulspår?!