haha fan va mongo. Han ser hellre att toppklubbarna skall ha mer pengar än att de skall fördelas neråt ? Jag tycker det ändå är bra (man är väll van det) att alla klubbar i ligan får samma grundförutsättning med pengar från tvrättigheterna. annars är det bara risk att vissa bara tokbygger på sin kassa. Ser då mycket hellre att de fördelar ner pengar. Jag tycker det är rba att det är jämn fördelning i ha tex. tror de 2,3m som ha verka ge räddar många klubbar i ha.
Länkar:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/4dXAjE/wennerholm-leksand-orsaken-till-shls-tapp
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/4dXAjE/wennerholm-leksand-orsaken-till-shls-tapp