+ 3
Inlägg: 1899231
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jag ställde frågan via MoDos sociala kanaler när dom hade utprovning av nya skydd med Bauer. Helt otippat så fick jag inget svar...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Varför ens ha axelskydd? Vad är syftet? Lite vaddering borde räcka
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Vad jag förstår så förnekar NHL problemet pga att en stämning ligger inne mot dem. Själv tror jag att sätta stop för "open-ice" tacklingar är lösningen, men det känns inte som att det är en väg man vill/vågar gå. Vi skulle fortfarande ha kvar ett kampmoment i hockeyn och kunna gå mot kropp. I ett sammanhang så nämndes det att man skulle göra spelare ansvariga för sin kropp likt man är ansvarig för sin klubba, så alla tacklingar som tar i huvudet är förbjudna oavsett intention.
Vad jag förstår så förnekar NHL problemet pga att en stämning ligger inne mot dem. Själv tror jag att sätta stop för "open-ice" tacklingar är lösningen, men det känns inte som att det är en väg man vill/vågar gå. Vi skulle fortfarande ha kvar ett kampmoment i hockeyn och kunna gå mot kropp. I ett sammanhang så nämndes det att man skulle göra spelare ansvariga för sin kropp likt man är ansvarig för sin klubba, så alla tacklingar som tar i huvudet är förbjudna oavsett intention.
+ 1
Jag vill se mindre och mjukare axel- och armbågsskydd. På min tid som liten grabb gjorde det lite ont att tacka med axeln, men nu är det bara mottagaren som känner av det.
Sedan måste attityden förändras. Jag blir kopiöst less på att höra ledare försvara sin spelares fula tacklingar.