+ 2
Inlägg: 1914481
Svarskommentarer
Sv: Vita Hästen - Modo 2018-10-17
{5647}: Jag klandrar ingen,men att Modo lämnar ut sina målvakter genom att spela 'supersmart' i egen zon är så jävla uselt. Att vi vunnit en massa matcher är bra, men
när vi möter bättre lag framåt våren , så kan detta huvudlösa pucktapp i egen zon bli svårt att försvara. Ska vi spela överkonstruktivt i egen zon, blindpass mm så bör vi ha Gud med oss för att komma tillbaka dit vi hör hemma. Lite mer ödmjukhet i försvarsspelet önskar jag.
när vi möter bättre lag framåt våren , så kan detta huvudlösa pucktapp i egen zon bli svårt att försvara. Ska vi spela överkonstruktivt i egen zon, blindpass mm så bör vi ha Gud med oss för att komma tillbaka dit vi hör hemma. Lite mer ödmjukhet i försvarsspelet önskar jag.
Med tanke på att vi vunnit åtta av tio matcher så tycker jag att det ser förbaskat bra ut. Hade jag velat haft ett bättre boxplay, mindre riskabelt passningsspel i försvarszon och ibland varierat med rakare anfallsspel. Absolut, men det tar tid att nöta in och Hellkvist har prioriterat andra saker. I dagsläget tycker jag att det är kopiöst svårt att klandra honom, för jag antar att rätt få vill ha tillbaka Säcken, Huras eller AJ?