+ 3
Inlägg: 1916390
Svarskommentarer
Sv: Södertälje - Modo
Monno: Tycker Jon är inne på något intressant i Allehanda.
Som hockeyn är idag åker man ut för minsta lilla stök och bök, men för mig är känslor en stor del av sporten, framför allt live. Där är nog ännu en anledning till att hockey drar mindre publik i både SHL och HA. Regelrätta slagsmål är inget jag saknar, men nog fan saknar man att sådana som Wernblom och Pettersson får leva ut ännu mer i sina roller och höja tempen på matchen.
Det ska vara grinigt ochh småfult, och lagen ska hata varann.
Det är nog just kampmomentet och aggressiviteten man saknar, vilket jag tycker finns nsturligt i hockeyns DNA.
Om man fortsätter som det är nu, känns det som en naturlig utveckling blir att följa fotbollen ännu mer och t.ex filmningar bara kommer bli vanligare och vanligare.
F.ö tror jag att nämnda Wernblom och Pettersson tillsammans med Hagelin och Toby är den största anledningen till att laget har mer jävlaranamma och starkare psyke i år.
Wernblom är nog dessutom vår mest kompletta forward och Petterssons riv och slit är EXAKT vad Modo saknat i så många år.
Som hockeyn är idag åker man ut för minsta lilla stök och bök, men för mig är känslor en stor del av sporten, framför allt live. Där är nog ännu en anledning till att hockey drar mindre publik i både SHL och HA. Regelrätta slagsmål är inget jag saknar, men nog fan saknar man att sådana som Wernblom och Pettersson får leva ut ännu mer i sina roller och höja tempen på matchen.
Det ska vara grinigt ochh småfult, och lagen ska hata varann.
Det är nog just kampmomentet och aggressiviteten man saknar, vilket jag tycker finns nsturligt i hockeyns DNA.
Om man fortsätter som det är nu, känns det som en naturlig utveckling blir att följa fotbollen ännu mer och t.ex filmningar bara kommer bli vanligare och vanligare.
F.ö tror jag att nämnda Wernblom och Pettersson tillsammans med Hagelin och Toby är den största anledningen till att laget har mer jävlaranamma och starkare psyke i år.
Wernblom är nog dessutom vår mest kompletta forward och Petterssons riv och slit är EXAKT vad Modo saknat i så många år.
+ 3
Sv: Södertälje - Modo
Monno: Tommy har gått lite under radarn och har faktiskt gjort 6 poäng hittills. Tycker själv att Tommy har varit en positiv överraskning sedan han kom hit för två säsonger sedan. Dock skadebenägen.
Sv: Södertälje - Modo
Monno:
Äntligen en till som faktiskt kollar skottkartan🎉🎉🎉. Om man vill jämföra kan man kolla hur det såg ut förra säsongen.....
Äntligen en till som faktiskt kollar skottkartan🎉🎉🎉. Om man vill jämföra kan man kolla hur det såg ut förra säsongen.....
Orkar inte kolla mot Pantern, men känns som dom täckte 8 skott bara på en halv period...
Edit: Vi täckte 9 skott. Vi täckte alltså fler skott på 48 skottförsök än SSK gjorde på 76. Isf är vi duktiga på undvika försvarande spelare eller så är SSK dåliga på täcka skott...
På tal om skottförsök, Tommy Enström hade 5st skott försöka och alla 5 på mål. Har inte Tommy haft en riktigt bra start? Känns som han gillar att följa med och spela offensivt, inte bara en gång han stått framförmål med ett bra mål läge.