Inlägg: 1977842
Svarskommentarer
Sv: Silly season - 2019
{5647}: Ja, skador.
-Nyström har väldigt mycket i sig, men om vi ska värva en spelare för förstakedjan så vill jag inte att vi ska hoppas att spelarens pusselbitar plötsligt ska ramla på plats. Jag hoppas att vi har råd att hitta någon som redan är den stjärnan.
Jag håller med dig, men en sådan värvning är nästan omöjlig för en HA klubb. Här behöver man oftast göra "Nyström" värvningar. Alltså en redan bra HA spelare som har potential till att bli en av dom bästa i HA. Hellkvist har själv nämnt detta flera gånger.
-Nyström har väldigt mycket i sig, men om vi ska värva en spelare för förstakedjan så vill jag inte att vi ska hoppas att spelarens pusselbitar plötsligt ska ramla på plats. Jag hoppas att vi har råd att hitta någon som redan är den stjärnan.
Jag håller med dig, men en sådan värvning är nästan omöjlig för en HA klubb. Här behöver man oftast göra "Nyström" värvningar. Alltså en redan bra HA spelare som har potential till att bli en av dom bästa i HA. Hellkvist har själv nämnt detta flera gånger.
+ 2
Det är inte en sådan spelare jag vill ha i förstakedjan, utan jag vill hellre ha en mer utpräglad målskytt och/ellerväldigt bra passningsspelare.
Nyström har väldigt mycket i sig, men om vi ska värva en spelare för förstakedjan så vill jag inte att vi ska hoppas att spelarens pusselbitar plötsligt ska ramla på plats. Jag hoppas att vi har råd att hitta någon som redan är den stjärnan.