NDR: Fast spelsystemet var väl Håkan Åhlund som stod för förra säsongen? Angående Oskarshamns avancemang.
Inlägg: 1989530
Svarskommentarer
Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Sputnik: Det var nog mer ett arv, Hellkvist hade ju Oskarshamn året innan Åhlund tog över.
Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Sputnik:
Det är det spelsystem som Kenttä och Hellkvist började med i Oskarshamn och sedan Åhlund fortsatte med.
Ser du Löven så ser man att dom försöker också spela samma typ.
Sedan kanske Åhlund är skickligare än Hellkvist på att skruva på detaljer och köra korrigeringar och därför får ut mer, men i grund är det ungefär samma spelsystem som körs i dessa klubbar.
Det är det spelsystem som Kenttä och Hellkvist började med i Oskarshamn och sedan Åhlund fortsatte med.
Ser du Löven så ser man att dom försöker också spela samma typ.
Sedan kanske Åhlund är skickligare än Hellkvist på att skruva på detaljer och köra korrigeringar och därför får ut mer, men i grund är det ungefär samma spelsystem som körs i dessa klubbar.
+ 2