Inlägg: 1990057
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Synct: En liten kommentar bara, utan att ta ställning om domslutet: när domaren gör tecknet för mål, dvs pekar mot pucken när han ser att den passerat mållinjen, så är väl det bara just ett tecken för att pucken är över mållinjen och inget annat.
Ifall du nu tror att det tecknet är ett bevis på att domaren har godkänt målet, menar jag.
Ifall du nu tror att det tecknet är ett bevis på att domaren har godkänt målet, menar jag.
+ 3
Regel 79 - Mål
Målområdet får ökad betydelse vid målskott. Om en målvakt störs av tillfällig kontakt inne i målområdet i samband med ett målskott ska målet underkännas. Utanför målområdet kan däremot mål endast underkännas om målvakten utsätts för en förseelse som renderar i utvisning.
Störs han av tillfällig kontakt? absolut inte.
Domaren pekar även direkt på mål, det är inte så han gör "jag ska ringa" tecknet.
för mig är det här målet lika klart som offsiden dom inte tog för er.