+ 2
Inlägg: 2025385
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky:
Ja det är illa. Borde finnas regler att man inte får kontakta spelare fören ett visst datum. Hade kovacs gjort klart redan innan säsong är det det tidigaste jag hört om och riktigt sjukt. Tycker detta borde vänta tills säsongen är över, för spelare kommer ju kunna möta sin nya klubb i matcher som verkligen gäller nått.
I fotbollen får man väl inte ens kontakta en spelare under kontrakt utan klubbens tillåtelse, iaf i PL. Bryter man mot detta är det rejäla straff.
Något sådant måste införas, för nu blir det bara löjligt. Hur man ska kolla att detta efterföljs har jag ingen aning om, men antar att det blir svårt om man vill fuska. Men det kräver professionella agenter, som har mycket att förlora på att bryta mot detta.
Ja det är illa. Borde finnas regler att man inte får kontakta spelare fören ett visst datum. Hade kovacs gjort klart redan innan säsong är det det tidigaste jag hört om och riktigt sjukt. Tycker detta borde vänta tills säsongen är över, för spelare kommer ju kunna möta sin nya klubb i matcher som verkligen gäller nått.
I fotbollen får man väl inte ens kontakta en spelare under kontrakt utan klubbens tillåtelse, iaf i PL. Bryter man mot detta är det rejäla straff.
Något sådant måste införas, för nu blir det bara löjligt. Hur man ska kolla att detta efterföljs har jag ingen aning om, men antar att det blir svårt om man vill fuska. Men det kräver professionella agenter, som har mycket att förlora på att bryta mot detta.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Örebro ryktas ha skrivit långtidskontrakt med Emil Larsson från samma Luleå.
Begriper inte ens att man får signa spelare under pågående säsong!
I Robins fall så kom han inte överens med tränaren och därför valde dom gemensamt att han skulle lämna.
Otroligt märkligt att man skeppar en av sina bästa spelare när man har bästa Guldläget sen 96
Begriper inte ens att man får signa spelare under pågående säsong!
I Robins fall så kom han inte överens med tränaren och därför valde dom gemensamt att han skulle lämna.
Otroligt märkligt att man skeppar en av sina bästa spelare när man har bästa Guldläget sen 96
+ 1
Hur kan ens SHL tillåta att man hugger på varandras spelare som har kontrakt och skriver nya kontrakt ett ÅR innan det gamla gått ut?
Kalla mig gammalmodig, men jag har noll respekt för en spelare som gör så.