+ 1
Inlägg: 2055990
Svarskommentarer
Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Du förstår fortfarande inte. Vi utgick från defensiven 99, men gjorde näst flest mål och hade nog överlägset puckinmehav. Vi utgick från defensiven!!!!
Djurgården med 1-3-1 gjorde flest mål i hela elitserien, men jag hävdar att det i första hand var ett defensivt spelsystem.
Det handlar inte om att man inte kan sätta press. Vi hade en skottstatistil mot Brynäs 99 på 41-5 efter två perioder, men grunden var en bra defensiv och anfall där vi ändå hade säkerheten först. Därför släppte vi in klart minst mål.
Men, varför snackar jag om det då du ändå aldrig kommer att förstå.
Djurgården med 1-3-1 gjorde flest mål i hela elitserien, men jag hävdar att det i första hand var ett defensivt spelsystem.
Det handlar inte om att man inte kan sätta press. Vi hade en skottstatistil mot Brynäs 99 på 41-5 efter två perioder, men grunden var en bra defensiv och anfall där vi ändå hade säkerheten först. Därför släppte vi in klart minst mål.
Men, varför snackar jag om det då du ändå aldrig kommer att förstå.
Löven hade mest puckinnehav i hela serien, där vi har överlägset mest innehav i offensiv zon, bara det borde ju betyda att löven inte var oerhört defensiva. Fast vi kan ju skippa fakta och köra på känslor.