+ 5
Inlägg: 2058058
Svarskommentarer
Sv: Silly season - 2020
{8671}:
Det återstår att se om detta blir flipp eller flopp, jag är hur som helst nöjd att vi fick Hellkvist, kul med en ny och relativt ung tränare. Han förespråkar även offensiv hockey vilket Leksand inte varit bortskämda med på länge.
Mitt tips är att Leksand sätter upp en målsättning att hålla sig kvar första året med Björn " realistiskt " , där slutspel är en bonus. Misslyckas man blir det otroligt intressant vad som sker med Björn.
Det återstår att se om detta blir flipp eller flopp, jag är hur som helst nöjd att vi fick Hellkvist, kul med en ny och relativt ung tränare. Han förespråkar även offensiv hockey vilket Leksand inte varit bortskämda med på länge.
Mitt tips är att Leksand sätter upp en målsättning att hålla sig kvar första året med Björn " realistiskt " , där slutspel är en bonus. Misslyckas man blir det otroligt intressant vad som sker med Björn.
Ni har ännu ett bottenår att se fram emot och min högst lekmannamässiga uppfattning är att ni får en tränare som ser lugn ut som en filbunke i media men pikar in med en massa småsinta kommentarer efter förlustmatcher som jag tror skvallrar lite om hur han är i omklädningsrummet. Fick aldrig känslan av att han kunde svetsa samman en grupp under hans tid i Modo och tror inte att den uppgiften kommer bli enklare i leksand.
Jag har naturligtvis inga belägg för det jag skriver, det är rena spekulationer, men jag fattar inte hypen kring Björn. Tycker modo uppträdde som ett ganska odisciplinerat lag under Björns tid vid rodret, speciellt i försvarsspelet. Och då har Modo ändå haft bra spelarmaterial att jobba med.