+ 1
Inlägg: 2060556
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: sant att AIK hockey har haft det svajigt över tid, men det är supportrar i stort och smått som bidrar, DSM som lånar ut pengar, vår högsta prio är en egen arena i Solna där vi kan etablera, få intäkter av försäljningen evenemang osv, nu är dessutom hyran av hovet sjukt dyr. Fullsatt hovet ger oss väldigt mycket mindre än man tror.
Vi flaxar på och kommer inte ge upp, men vi får verkligen kämpa för existensen tro inget annat.
Vi flaxar på och kommer inte ge upp, men vi får verkligen kämpa för existensen tro inget annat.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Vi redovisade svarta siffror 4 år i rad, sedan hade vi tyvärr ett katastrofår 18/19 som gjorde att vi gick back 4MSEK. Så att jämföra oss med AIK som år efter år blir räddade tycker jag blir orättvist.
Förstår inte varför det är mindre okej att värva med pengar från näringslivet? Är väl fint hur staden sluter upp för sitt lag?
Hade Övik haft samma näringsliv som Umeå kan jag slå vad att Modo haft betydligt mer extern finansiering också.
Förstår inte varför det är mindre okej att värva med pengar från näringslivet? Är väl fint hur staden sluter upp för sitt lag?
Hade Övik haft samma näringsliv som Umeå kan jag slå vad att Modo haft betydligt mer extern finansiering också.
+ 5
Det är farligt att vara beroende av de där externa pengarna, men givetvis är det lätt att vara kaxig när de ständigt ramlar in på kontot:)
Nu ska sägas att vi också fått externa pengar, men inte i samma utsträckning och dessutom mer av privatpersoner.