+ 2
Inlägg: 2075440
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Nu får jag väl kritik för att jag nämner domarna, men jag undrar hur det blir i vinter. Ska de försöka ha en lägre nivå och ta fler utvisningar för spelförstörande moment som de gjort nu under försäsongen? Hur kommer det att slå?
Jag tror att våra defensiva backar som Dalroth och Mikkelson kommer att klara sig, men hur blir det exempelvis för Rahimi och framförallt Hellström i Löven? Hellström som aldrig varit någon raket på skridskorna kommer att få det ohyggligt jobbigt i sådana fall. Forwards som exempelvis Olhaver hamnar i färre sådana situationer, utan det blir framförallt backarna som får tänka till litegrand.
Kommer det att gynna ett snabbskrinnande lag? Rimligen är det en fördel för oss som satsat på snabbhet...
Jag har alltså läst flertalet rapporter från försäsongsmatcher där just domarnas frikostiga blåsande kommit upp. Jag har inget problem med en lägre nivå, men givetvis kommer jag att störa mig på om det blir inkonsekvent.
Jag tror att våra defensiva backar som Dalroth och Mikkelson kommer att klara sig, men hur blir det exempelvis för Rahimi och framförallt Hellström i Löven? Hellström som aldrig varit någon raket på skridskorna kommer att få det ohyggligt jobbigt i sådana fall. Forwards som exempelvis Olhaver hamnar i färre sådana situationer, utan det blir framförallt backarna som får tänka till litegrand.
Kommer det att gynna ett snabbskrinnande lag? Rimligen är det en fördel för oss som satsat på snabbhet...
Jag har alltså läst flertalet rapporter från försäsongsmatcher där just domarnas frikostiga blåsande kommit upp. Jag har inget problem med en lägre nivå, men givetvis kommer jag att störa mig på om det blir inkonsekvent.
+ 4
Även tredjekedjan blir nog bättre än vad den var ifjol. Ser inte Jellvert lite starkare ut?