Inlägg: 2151563
Svarskommentarer
Sv: Aik - Modo 2021-02-17
{5647}: Jag är av uppfattningen att det ser bättre och bättre ut trots förlusterna. Sunken börjar sakta få igenom saker i laget. Visserligen är det många poäng upp på få matcher men med Persson, Ytterell och om Zykov (PYZ) visar sig vara riktigt bra så finns det chansen till en streak. Ni möter ju lag som inte har strupen mot kniven även om det är topplag. Det skulle ge en oerhörd styrka till laget om ni kunde snubbla in på topp tio. Då kan verkligen allt hända. täcker nästan det är lite läge för det. Vi får se hur Persson, Ytterell och Zykov kan bidra med energi. Jag har i alla fall inte räknat bort Modo från topp tio och därefter är det 0-0 mot alla lag. Ingen hemmafördel att tala om i år heller så it aint over yet. Men det är klart. Man måste plocka lika många trepoängare på raken som man hittills har förlorat, typ så det måste till något extra. Men PYZ i kombination med Sunken kanske är det lilla extra. OM spelarna kommer till en punkt där de börjar tro på det så är hälften vunnit. Å andra sidan så kan det gå käpprätt också...
+ 5
Enström börjar sjunga på sista versen. Han tar alldeles för stort säkerhetsavstånd och ligger aldrig nära sin spelare. Han vinner få närkamper och räcker helt enkelt inte till. Han har nog varit billig och extremt lojal, så han förtjänar bara beröm på den punken. Samtidigt så bör vi byta ut honom till nästa säsong.
Men, nog måste vi ha fuskat med off ice-träningen? Väldigt många spelare ser svaga ut i närkamperna. Jag tror som jag varit inne på tidigare att Björn beordrade speed och minskat muskelbyggande. Jag tycker att Jocke Bäckström fått alldeles för mycket skit, men jag tror att vi måste ta in någon utifrån eller att vi på annat sätt tar extern hjälp. Han på STACs som lägger Hedmans upplägg eller någon annan.