Inlägg: 2169057
Svarskommentarer
Sv: Silly season
{7814}: Det finns ju en annan förklaring också, nämligen att det inte finns någon klausul, utan att Västervik behöver pengarna och MoDo behöver Karlin. För att det inte ska bli snack om att "MoDo gjorde som Leksand", hittar man sedan på att det fanns en klausul på plats hela tiden.
+ 1
Sv: Silly season
{7814}: tror att Modo hört sig för med Karlin om aintresse och att han berättat om klausulen, kan ha varit redan förra våren då han diskuterades
Sv: Silly season
{7814}: "Hej, vi heter MoDo och vill nu betala 500,000 kr för att lösa ut klausulen och värva er tränare Mattias Karlin. Kung Costanza är redan på plats"
Kanske en ruggigt dum fundering, men jag är inte smartare eller mer kunnig på kontraktsbiten än så.