Rytter: Undrar vad han känner när en massa andra av de tongivande spelarna försvinner när SHL, NHL och andra ligor börja sin damsugning av allsvenskan som experterna spådde?
Inlägg: 2185835
Svarskommentarer
Sv: Silly season
Silly: Jag förstår faktiskt inte resonemanget. Man menar att SHL måste dammsuga allsvenskan för att det annars blir för dyrt.
Min fråga är vart nuvarande SHL-spelare i sådana fall ska ta vägen? Ja, det blir ett nytt lag i NHL, men i övrigt finns det snarare färre lag att spela för och inte fler. (Tänker att en del AHL-lag kanske inte startar upp).
Resonemanget är för mig väldigt korkat, för om inte en massa spelare helt plöstligt ska sluta så kommer de SHL-mässiga få gå ned i lön om klubbarna inte har pengar. Det är den enda möjligheten. Inte att hundra SHL-spelare går utan klubb och 100 allsvenska spelare kliver upp i SHL...
Min fråga är vart nuvarande SHL-spelare i sådana fall ska ta vägen? Ja, det blir ett nytt lag i NHL, men i övrigt finns det snarare färre lag att spela för och inte fler. (Tänker att en del AHL-lag kanske inte startar upp).
Resonemanget är för mig väldigt korkat, för om inte en massa spelare helt plöstligt ska sluta så kommer de SHL-mässiga få gå ned i lön om klubbarna inte har pengar. Det är den enda möjligheten. Inte att hundra SHL-spelare går utan klubb och 100 allsvenska spelare kliver upp i SHL...
+ 2