MorganaLefaey: Nummer 2 låter som en horribel regelförändring. Det innebär i praktiken att ern spelare som kommer fri, men är kass på att skydda pucken, nu kan ramla på klubben och det blir given straff. Detta kommer inte göra hockeyn roligare.
Inlägg: 2225163
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: om man då tar pucken först lär det inte bli straff väl. Menar att han inte har kontroll på pucken när trippingen görs.
Men visst krävs det lite av domarna.
Men visst krävs det lite av domarna.