+ 1
Inlägg: 2257514
Svarskommentarer
Sv: MoDo - Karlskoga 2021-11-21
Sjöåkern33: Håller helt och hållet med. Och slår man ut det över en hel säsong är det väldigt logiskt att det lag som vinner också har bäst Corsi.
{9315}: Det var inte riktat mot dig, utan mer generellt. Är så trött på att den där procenten kastas kors och tvärs som ett "bevis" på varför en viss spelare är bra eller dålig. Jag älskar statistik, och visst är det ett kul värde, men det har gått inflation i hur det används...
{9315}: Det var inte riktat mot dig, utan mer generellt. Är så trött på att den där procenten kastas kors och tvärs som ett "bevis" på varför en viss spelare är bra eller dålig. Jag älskar statistik, och visst är det ett kul värde, men det har gått inflation i hur det används...
Dock så jämför man Lag mot Lag osv så säger Corsi betydligt mer även om det säger långt ifrån allt, tycker att när man pratar om lag så är det över tid ganska bra verktyg.
Men med det sagt så måste man ju också kolla vilka lag som mött varandra osv Ta man MoDo kontra AIK så har ju AIK mött HV 4 ggr medans MoDo mött dem 1 gång osv osv. Men säger ändå något tycker jag.