+ 2
Inlägg: 2272516
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky:
Som ett fan är kanske väl enkelt att bortse från omkringliggande faktorer.I Sedins fall tror jag familjen spelar en stor roll. Sundström kom inte hem lockoutsäsongen, Påhlsson lirade i FHC, inget ont om dem men om MoDo var allt så hade de kommit hem då. Men samtidigt inget jag klandrar dem för när man tar beslut i livet väger man samman flera faktorer så även för hockeyspelare. Salomonsson drog till DIF och slog oss senare i en final.
Sen tycker jag vi underskattar deras betydelse för säsongerna 98-00, två raka SM-finaler plus att det kom och spelade hela lockoutsäsongen. För mig slår det mkt högt.
Som ett fan är kanske väl enkelt att bortse från omkringliggande faktorer.I Sedins fall tror jag familjen spelar en stor roll. Sundström kom inte hem lockoutsäsongen, Påhlsson lirade i FHC, inget ont om dem men om MoDo var allt så hade de kommit hem då. Men samtidigt inget jag klandrar dem för när man tar beslut i livet väger man samman flera faktorer så även för hockeyspelare. Salomonsson drog till DIF och slog oss senare i en final.
Sen tycker jag vi underskattar deras betydelse för säsongerna 98-00, två raka SM-finaler plus att det kom och spelade hela lockoutsäsongen. För mig slår det mkt högt.
+ 2
Jag håller med föregående talare, Sedins är bra men förtjänar ingen fana i taket osv.
Hela gänget av 73-75:or förtjänar oerhörd respekt för det man gjorde, oavsett hur lång deras NHL-karriär var. Även Toby som tar steget ner från NHL och faktiskt från ett lag som spelade en sjunde avgörande match i en Stanley-Cup final till HA, det är stort.