+ 3
Inlägg: 2273007
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}:
Nu jobbar jag inte själv i vården men generellt så tycker inte att arbetsvillkoren där verkar dåliga, inte lönerna heller för den delen. Sett till att det är landstingsverksamhet. Min fru jobbar som ssk och har nära vänner som jobbar som undersköterskor.
Nu jobbar jag inte själv i vården men generellt så tycker inte att arbetsvillkoren där verkar dåliga, inte lönerna heller för den delen. Sett till att det är landstingsverksamhet. Min fru jobbar som ssk och har nära vänner som jobbar som undersköterskor.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}: Nu är du orättvis. Unnar du inte lågskatteländer att få våra skattepengar istället för att vården använder dem?
+ 1
att det skulle dra iväg bland smittan nu efter jul och nyår kunde alla se, inte konstigt när man träffar familj och vänner man kanske inte vanligtvis träffar. för tydlighets skull säger jag inte att det är fel utan konstaterar endast. som tur är verkar denna smitta vara lindrigare än tidigare och det får man vara tacksam för.
en diskussion för en annan dag är ifall det hade sett annorlunda ut om vi hade haft en sjukvård i sverige där stor del av personalen inte fick jobba alldeles för mycket till för dåliga villkor, ur min synvinkel är det det viktiga att hålla ner trycket på sjukvården så att den hjälper människor som behöver ha den och inte utsätter vårdpersonalen för mental och fysisk skada.