+ 1
Inlägg: 2287745
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Aagaard ser ut att vara 13:e forward mot Bartosak ikväll...de får snacka MoDo efter matchen.
+ 1
– Framför allt passningsspelet, spelet ut ur zon och hur vi ska komma i hemgångarna. Vi tycker att vi inte varit klockrena i våra hemgångar utan att backarna varit lite för långt bak och forwards lite för långt uppe. Vi vill ha bättre press genom mittzonen. Vi har tränat lite på special teams också, säger huvudtränare Mattias Karlin.
J F K har flera matcher poängterat just det där med att backarna varit lite för långt bak. Då bjuder vi på mittzonen och dessutom får vi svårt att stoppa motståndare som kommer med fart genom mittzonen när vi själva måste bromsa för att inte hamna i knä på egen målvakt.
Ligg närmare motståndarna, så är det lättare att få stopp på dem vid blålinjen.