+ 1
Inlägg: 2322592
Svarskommentarer
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Gavelo: Jag tycker generellt att vi tar hem laget för långt. Hålla blå är såklart eftersträvansvärt, men det värsta tycker jag är att vi verkligen inte kommer åt deras uppspel. Vår forecheck fungerar inte och när de får spela upp har vi backat hem och passivt släpper dem genom mittzon då vi är för stillastående.
Det känns lite som när vi tidigare år spelat mot Västervik och de alltid kommit undan vår press genom ett eller två långa pass. Nu får vi smaka Karlins egna medicin.
Det känns lite som när vi tidigare år spelat mot Västervik och de alltid kommit undan vår press genom ett eller två långa pass. Nu får vi smaka Karlins egna medicin.
+ 1
Här är nyckeln (tror jag) att jobba mycket med 3:an i triangeln för att kunna ge understöd till backarna, att styra deras puckförare ut mot passningsfickorna och därefter hålla sarg i höjd med blå för att trycka ner puckarna igen.
Sen skall vi alltid försöka hålla röd men då krävs det att vi har 4 gubbar hem och då offrar vi en del av våran egen press i deras zon så det är nog en avvägning Karlin måste göra hur han vill spela beroende på matchsituationen.
Övrigt finns det inga pågående ärenden hos disciplinnämnden så jag antar att Sven klarar sig från vidare avstängning.