Inlägg: 2335873
Svarskommentarer
Sv: Silly season
Keriksson:
Hur ser det ut egentligen
Rykten ut:
Sam
Woods
Aagaard
Tjärnström
Lindewall
MacMaster
Jellisejevs
Bernhardt
Näsen
Hasa
Tikkanen
Vi har alltså 11 spelare som är på väg bort. Tror att Karlins 6 spelare är lite optimistiskt eftersom då skulle vi i princip få behålla alla "stjärnor". Tror inte man är intresserade av att fortsätta med MacMaster, Tjärnström, Lindewall, Jelisejevs, Tikkanen och det är ju 5 spelare och Hasa den 6:e.
Av forwards är jag sjukt nöjd om t.ex. Sam stannar ett år till det vore den viktigaste spelaren att ha kvar och bygga en förstakedja kring, sedan tar jag faktiskt Aagaard före Woods då jag tycker han har mer kraft i sitt spel och det behöver vi nästa år. Marenis kan nog ersätta Woods offensiv samtidigt som han är mer komplett i sitt spel över hela banan, helt sjukt så hade ju faktiskt Marenis bättre poängsnitt än Woods i serien.
Så ska jag välja två ledande forwards att behålla är det Sam och Aagaard främst.
Rykten in:
Marenis - Ersättare till Woods i första
Berg - Ersättare till Hasa i andra backpar
Westfäldt - Ersättare till MacMaster i tredje/fjärde
Hur ser det ut egentligen
Rykten ut:
Sam
Woods
Aagaard
Tjärnström
Lindewall
MacMaster
Jellisejevs
Bernhardt
Näsen
Hasa
Tikkanen
Vi har alltså 11 spelare som är på väg bort. Tror att Karlins 6 spelare är lite optimistiskt eftersom då skulle vi i princip få behålla alla "stjärnor". Tror inte man är intresserade av att fortsätta med MacMaster, Tjärnström, Lindewall, Jelisejevs, Tikkanen och det är ju 5 spelare och Hasa den 6:e.
Av forwards är jag sjukt nöjd om t.ex. Sam stannar ett år till det vore den viktigaste spelaren att ha kvar och bygga en förstakedja kring, sedan tar jag faktiskt Aagaard före Woods då jag tycker han har mer kraft i sitt spel och det behöver vi nästa år. Marenis kan nog ersätta Woods offensiv samtidigt som han är mer komplett i sitt spel över hela banan, helt sjukt så hade ju faktiskt Marenis bättre poängsnitt än Woods i serien.
Så ska jag välja två ledande forwards att behålla är det Sam och Aagaard främst.
Rykten in:
Marenis - Ersättare till Woods i första
Berg - Ersättare till Hasa i andra backpar
Westfäldt - Ersättare till MacMaster i tredje/fjärde
Sideroff också, däremot inte Trevor Cheek som väl vann utvisningsligan. Dumma utvisningar är inget vi behöver betala för i form av nya spelare även om han gör bra saker också.
Ska Sam och Riley dra så bättre Modo får reda på det nu än i juni men hoppas de kan stanna vilket är ett långskott men ändå...