+ 1
Inlägg: 2335895
Svarskommentarer
Sv: Silly season
henkeiskogen: grejen med ingman är att han har alla ingredienser för att vara en fantasisk back även i shl, han har både spel med och utan puck, men han saknar det "lilla" steget att sätta ihop allt och därför spelar han i allsvenskan. hade han varit en riskminimerande back som inte gör misstag så hade han utan tvekan varit en stabil shl-spelare istället.
nu är det upp till honom själv framför allt men även ledarstaben att identifiera hur man jobbar bort hans brister så kan han och även modo ta nästa steg
nu är det upp till honom själv framför allt men även ledarstaben att identifiera hur man jobbar bort hans brister så kan han och även modo ta nästa steg
+ 1
Sen gjorde Ingman många bra saker också som faktiskt resulterade i mål framåt.
Misstag av Folin eller Wahlberg, även om de är få brukar INTE sluta med mål i baken. Det är av en anledning tror jag.
Sedan så hade vi alldeles för lite krut framåt när Woods, Aagard var iskalla under serien mot björklöven. Där ger jag Bad_Brett rätt även om det inte är någon garanti att det gått bättre med Modigs. Vi hade behövt en spelare typ Modigs som gjorde sina mål. Jelisejevs blev inte vad vi hoppades på. Värvningen som sådan verkade bra, det var de flesta av oss överens om men han fick det aldrig att lossna även om han absolut inte gjorde bort sig. Svenningsson steppade helt klart upp, men han var den enda i den kedjan som levererade mot Björklöven.
Sen får vi väl också lyfta på hatten för deras målvakt som faktiskt i många lägen räddade Björklöven, om han inte räddade så hade han tur med stolpar eller ribba...