+ 2
Inlägg: 2337214
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB:
Så kan vi konstatera att Sam's tappade form där i januari inte hade något med att han var klar för shl att göra. Vissa här inne hävdade ju att det var anledningen. Det var nog så enkelt att det var en formsvacka pga hård matchning.
För han verkar inte gjort klart med en klubb än iaf.
Innan vi lägger på luren frågar jag när ett besked om framtiden väntas komma.
– Jag är inte helt säker. När jag återhämtat mig och känner mig redo att börja tänka på det så kommer jag att sätta mig ihop med min agent. Det blir nog inte förrän i slutet av maj, avslutar han.
Så kan vi konstatera att Sam's tappade form där i januari inte hade något med att han var klar för shl att göra. Vissa här inne hävdade ju att det var anledningen. Det var nog så enkelt att det var en formsvacka pga hård matchning.
För han verkar inte gjort klart med en klubb än iaf.
Innan vi lägger på luren frågar jag när ett besked om framtiden väntas komma.
– Jag är inte helt säker. När jag återhämtat mig och känner mig redo att börja tänka på det så kommer jag att sätta mig ihop med min agent. Det blir nog inte förrän i slutet av maj, avslutar han.
+ 1
SHL har en deal och HA har en annan. De har ingenting att göra med varandra förutom att Cmore råkar vara den som håller i båda rättigheterna.
HA var helt enkelt för usel när det kom till att förhandla om sitt, samtidigt som intresset från konkurrenter som Viasat inte direkt var särskilt stort heller.
HA kommer dock vara i bättre position att förhandla vid nästa tillfälle då man är mer attraktiv än tidigare på många sätt. Låter som att det kan ske redan nu till sommaren eller nästa.