+ 1
Inlägg: 2353389
Svarskommentarer
Sv: Silly season
JoseGonzales: Den där diskussionen är svår. Alla lag får stöd av sina städer utom möjligen Stockholmslagen och i mindre omfattning Göteborg.
Löven betalar nog väldigt lite för hyra, samtidigt som MoDo fått hjälp att bygga och drifta sin hall. MoDo har bättre möjligheter för extrainkomster, vilket kompenserar för att Löven får så låg hyra.
Idrotten ger bra PR och framförallt i Övik har hockeyspelare investerat väldigt mycket pengar
Svårt att ranka det där.
Löven betalar nog väldigt lite för hyra, samtidigt som MoDo fått hjälp att bygga och drifta sin hall. MoDo har bättre möjligheter för extrainkomster, vilket kompenserar för att Löven får så låg hyra.
Idrotten ger bra PR och framförallt i Övik har hockeyspelare investerat väldigt mycket pengar
Svårt att ranka det där.
+ 4
Hyran avgjordes på vart i seriesystemet man var och inte hur mycket publik etc man hade. Har för mig att det kostade löven typ 2500kr / match i div 1 eller något sådant.