+ 1
Inlägg: 2356855
Svarskommentarer
Sv: Silly season
{5647}: Kan iofs tänka mig att han får spela tredjecenter och sedan ingå i en powerplay-formation (fast då inte som center).
Jag hoppas att det finns en muntlig överenskommelse om att han lånas ut till MoDo ifall han inte tar en plats.
Jag hoppas att det finns en muntlig överenskommelse om att han lånas ut till MoDo ifall han inte tar en plats.
Sv: Silly season
{5647}: Hv har ekonomin och jag tror inte man vill chansa på att stå med en för tunn trupp och riskera hamna i kval igen.
Visst har Hv rustat starkt och Vigge kommer få det tufft, men han dominerade As så nog tror jag Hv vill ge honom förtroende även om han får finna sig i att köra en roll som 3:e center och kanske växa in i det, jag tror dessutom att Vigge kan bli en oerhört bra Center även i SHL, jag menar han har ju fått ”rätt” skolning i Modo ;)
Visst har Hv rustat starkt och Vigge kommer få det tufft, men han dominerade As så nog tror jag Hv vill ge honom förtroende även om han får finna sig i att köra en roll som 3:e center och kanske växa in i det, jag tror dessutom att Vigge kan bli en oerhört bra Center även i SHL, jag menar han har ju fått ”rätt” skolning i Modo ;)
Jag tror absolut att han får chansen och kan klara det, men såhär i efterhand var valet konstigt med tanke på konkurrenssituationen.