+ 3
Inlägg: 2410295
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein: stats och poäng säger vad man kan göra när man ha pucken, vilket inte spelar så stor roll om man ska spela enstaka matcher i A-laget eftersom man ändå kommer va bland den sämsta på isen. Då är det viktigaste att man är bra på spelet utan puck, kan anpassa sig till spelsystemet, hålla markering osv. Då vet nog tränarna vilka som är bäst på den delen
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein: Det finns säkert sådana problem med svågerpolitik, men enligt min erfarenhet är det ofta också okunniga föräldrar som gnäller. Jag har hört föräldrar uttala sig om att just deras barn är förfördelade när de verkar se sina barn i något rosa skimmer. Lägg därtill att det kan vara svårt för de som inte regelbundet ser hockey att bedöma saker som spelsinne och potential på en ung spelare. Lättare att se någon tidigt utvecklad rent fysiskt dominera.
Min poäng är att det säkert finns många exempel på svågerpolitiken, men att det också finns massor av föräldrar och andra som inte ser helheten.
Min poäng är att det säkert finns många exempel på svågerpolitiken, men att det också finns massor av föräldrar och andra som inte ser helheten.
+ 5
Mycket politik i denna sport tyvärr.